världens fiiiinaste allahjärtansdagpresent!

Min Sambo-nalle är i Wien den här terminen. Han hade precis flyttat ner när det var alla hjärtans dag, så jag postade ett paket Merci-choklad till honom, bara för att reklamen är så störig och för att jag ville ge honom något.

Ikväll, när jag satt här och tittade på dr Phil och pratade med folk på msn och nallen på icq, så ringer det plötsligt på dörren. Eftersom den inte omedelbart öppnas inser jag att det inte är min syster, utan att jag måste pallra mig upp och öppna, trots att det antagligen är Jehovas vittnen ändå (med min vanliga tur) ställer jag ifrån mig datorn och går och öppnar.

Det var inte Jehovas vittnen. Det var Pedan. Han hade med sig en present från Nallen i Wien. Det var en Sachertårta från det riktiga hotel Sacher i Wien! Den var jättefint inslagen i fint papper, och låg noggrant skyddad i en riktigt fin trälåda, som jag ska spara och ha fina saker i. Kanske bilder på Nallen mest...

Har bara en sak att säga: jag älskar dig Rickard, och längtar nästan ihjäl mig till nästa helg!

Hur hade den då kommit till Sverige? Jo, Nallen hade gett den til sin Berlinska kompis som skulle hälsa på en kamrat i Köpenhamn. Hon tog med sigtårtan på planet till Danmark, och sedan på tåget över till Malmö där hon träffade Pedan; en träff anordnad av Nallen. Pedan tog hand om kakan (detta var i onsdags tydligen) och vidarebefodrade den idag till mig. Tack så mycket!





1. Kakan i lådan 2.  lådan 3. påsen, kakan och lådan

Kommentarer:
Postat av: Ican

ååå vad gulligt! Du har verkligen en toppen kille! Vad snällt av honom att fixa en sån fin allahjärtansdagpresent till dig.

Postat av: Oliver

Det var ädelt, som ädelost, sydost, Södertälje - det är där jag bor!

2006-02-28 @ 13:29:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits