verb verb verb verb...

Jag har haft grammatikföreläsning... *suck*. I tre timmar. *suck*.

Men, jag måste erkänna, att det faktriskt var ganska roligt! Vi skulle dela in oss i några tidigare av lärarna angivna grupper om fyra personer. Alors, så kommer man dit strax efter nio. Kanske... 10 personer hade hunnit komma, och var och en representerade en egen grupp ungefär. Efter ca 10 minnuter slog jag och Ercan ihop oss med en annan tjej, som inte heller hade några gruppmedlemmar, och började diskutera veckans läxa. Efterhand dök Jenny från min grupp upp (lagom tills det att lektionen faktiskt började) och en tjej som jag inte kommer ihåg vad hon heter från Ercans grupp. Vi hade jätteroligt när vi jämförde våra översättningar och så.

Vid tio började lektionen på allvar och Jonas förklarade att han ska försöka att prata nästan uteslutande franska i början, och sedan trappa ner och prata mer svenska. Hmm... intressant upplägg.

I alla fall. Hur är då Jonas som lärare? Bra? Dålig? Rolig? Tråkig? Rätt bra var han, men framförallt rolig!
Första exemplet han tog från en stencil var om en Tant Brun som fick sin son att äta, varpå Jonas sa "Tant Brun, det var ju ett jäkla namn också..."

Fler roliga saker han sa... Hmm...
"Ja, man skulle kunna använda imperfekt om poliserna arresterade turister varje dag, för att de tyckte att det var kul eller nåt. Eller... nä..."

"Precis! Det är inget stumt 'e'! Det är inget 'e' alls!"


Kommentarer:
Postat av: Ercan

Jag håller med, han var faktiskt rolig, inte vad jag hade trott efter hur han verkade på den första föreläsningen tidigare i veckan. Jag tycker faktistkt att vi har fått rätt bra lärare den här terminen (men jag lär nog klaga sen när tentorna närmar sig).


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits