alternativ till att spendera pengar...

Idag var jag även på stadsbiblioteket. Det var efter vår första föreläsning (vi har förresten en SKITSTÖRIG tjej i klassen som ska visa sig duktig hela tiden; tänk: Hermione), och så knatade jag ner till stadsbiblan (eller, en del av vägen cyklade jag faktiskt, men jag knatade en bit och drog cykeln bedvid mig i snön också) för att förnya mitt bibliotekskort eftersom jag kände på mig att det kunde finnas ett behov av att låna böcker den här terminen.

När jag kom dit kontrollerade jag om den obligatoriska grammatikboken, Gleerups franska grammatik för 292 kr som billigast, fanns för utlåning eftersom jag sedan gymnasiet har den rekommenderade extraboken modern fransk grammatik. Gleerups fanns inne som tur var, och även övningsböckerna hade de också till utlåning. Kan jag ha dem hemma större delen av terminen, så tjänar jag in kanske... 500 kronor totalt, och det skulle vara högst välkommet.

Jag har ännu inte hunnit titta i böckerna, för jag ska jämföra dem och se om det är så att de överlappar eller kompleterar varandra. Om det är det sistnämnda, får jag nog ta och investera i en Gleerups också. Men jag låter helst bli.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Malmö stadsbibliotek är också en outnyttjad resurs i det fattiga studentlivet. Rusningen som kännetecknar ub vad det gäller kurslitteratur är inte lika stor.

2006-01-24 @ 23:47:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits