Commander in cheif

Commander in cheif


Geena Davis is... COMMANDER IN CHEIF!

Igår började jag titta på TV4s nya "storserie" om livet i Vita Huset för USAs första kvinliga president. Jag missade dock första 1 1/4 avsnittet, men jag fick ändå viss uppfattning om vad jag antagligen tycker om den.

Starkaste intrycket är att det är en blek West Wing-kopia.

Dialogen är inte alls lika rapp som Vita Huset var i samma skede (ja, dialogen har blivit sämre sen Aaron Sorkin slutade). Det känns så konstigt att de hela tiden sa "first gentleman" och "madam president", men det är ju en vanesak framförallt. Klart att det måste finnas motsvarande titlar för de motsatta könen, man har bara aldrig hört dem förut!

Jag är i och för sig väldigt partisk för West Wing, men jag tyckte att de hade snott det där lilla ljudet när de avslutar en scen och fadar ut?

Och sen att hon är politiskt obunden. FEGT! En politiskt obunden kvinna. När kommer det någonsin att hända? Om en kvinna kommer till makten lär det ju vara som del av ett politiskt parti.

Men en sak var faktiskt rolig, och fyndig. När Keaton sa "jag känner med ditt folk" på arabiska, och palestiniern svarade "You know, I don't really speak arabic..."

Kommentarer:
Postat av: malo

Såg också på Commander in chief igår. Du har rätt, det är en West Wing kopia men vilken serie är inte en efterapning av en annan? Skönt att slippa ännu en dokusåpa iallafall. Annars var sex inspectors som visades efter Nyheterna ganska bra. Brittisk torrhet och sex är väl inte direkt väntat men kul.

2006-01-11 @ 15:07:03
Postat av: Anonym

Jag äter fiberrikt bröd. Puss!

2006-01-11 @ 15:53:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits