hur får man pengarna att räcka?

Idag har jag beställt två böcker till franskan från bokus. De var totalt ca. 70 kr billigare än det billigaste alternativet. Alternativet är Franska bokhandeln här i Lund som erbjuder oss att införskaffa ett terminsrabattkort för 60 kr, som gör att vi får 10% rabatt på allt vi köper. Trots detta kommer jag att vara en mycket fattig student i vår.

Hur får man egentligen pengarna att räcka? Man börjar med ett tomt EXCEL-ark och börjar lägga in uppgifter som behövs om det som ska köpas. I det här fallet: böcker. Sen lägger man upp en plan för vad som ska handlas när, och vilket betalningsmedel man ska tillgå. Själv hoppas jag kunna ta endel på kreditkortet så att det inte är enbart den här månadens csn som belastas.

För att ni ska få en liten inblick i hur jag gör när jag börjar planera såhär, så får ni titta på hur jag har lagt in informationen om litteraturen i mitt excel-dokument. Titta på priserna och tyck synd om mig! Det mesta MÅSTE köpas den här månaden.


10850-61

När man väl har spaltat upp allt såhär, så är det mycket lättare att se vad saker och ting kostar, och hur mycket man faktiskt kommer att behöva betala.



.
OK, priserna syns knappt. Men ni kan kanske sluta er till att jag med studentrabatt kommer att bli tvungen att betala ca. 3337,90, bara för den OBLIGATORISKA litteraturen. Den rekommenderade blir ytterligare 1485,90 om jag ska ha all - men det tror jag inte att jag ska.

Kommentarer:
Postat av: Ercan

Mycket ambitiöst upplägg! Smart sätt att gå tillväga tycker jag. Jag förstår itne varför man ska lägga ut så mycket pengar på kurslitteratur!

2006-01-24 @ 08:57:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits