institutionsgnäll

Idag var jag och Ercan och registrerade oss på franskan. Jag förstår det inte.

De anser att man ska fylla i en blankett och lämna in den på expeditionen samtidigt som man visar upp sitt antagningsbesked. Något man tycker att de hade kunnat medela vid utskicket, eftersom de inte lämnar uppgifter till csn förrän man har lämnat in lappen, vilket gör att man inte kan köpa sin kurslitteratur förrän de har hunnit föra in det i systemet. Studievägledaren som höll i uppropet sa att de skulle "försöka få in uppgifterna nån gång i veckan". För det är säkert ingen som behvöer pengarna från csn. Nejdå. Vi ska köpa kurslitteratur för hur mycket pengar som helst, men de ska inte behöva känna sig stressade att berätta för csn att vi har rätt att få några pengar. Nejdå. Absolut inte.

Om två timmar ska jag i alla fall träna. Tills dess ska jag försöka städa lite, och sortera in papper i pärmar. Det kanske jag lyckas med åtminstone. Vem vet.

Kommentarer:
Postat av: malo

Låter faktiskt ganska så typiskt för Lund. När ska de fatta att de faktiskt bör sköta sig annars är det ingen som vill plugga. Att göra det till en extra sport att få tag på nödvändig information och agera i tron att alla har mors/fars tjocka plånbok att låna ur gör att man verkligen tappar orken.

2006-01-23 @ 14:15:51
Postat av: Ercan

Ja, inser de inte att alla inte har hur mycket pengar som helst så här i slutet av månaden att lägga ut på all dyr kurslitteratur som de har bestämt att vi ska läsa? Högst irriterande, nu får man sitta o vänta på csn innan man kan ta och köpa allt som behövs till föreläsningarna i veckan. suuuuuck

2006-01-23 @ 22:28:53

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits