det känns som om man är sina ideal otrogen!

Satt just och tittade på the West Wing, och det är ju säsong 6 som sänds just nu på SVT.

Personligen tycker jag att det jag har sett av s6 är ganska dåligt. Eller, det var bra i början när det kretsade kring presidentens MS, Leos hjärtattack och att CJ blev ny stabschef. Sen, plötsligt, så hoppade Josh av och allt började kretsa kring honom och Santos och hur Donna började jobba för Bingo Bob.

Sen till råga på allt, så blir Hawkeye bara bättre och bättre! (Jag kan inte hjälpa det, Alan Alda kommer alltid att var Hawkeye för mig, vilket i och för sig är ett väldigt positivt omdöme tycker jag) Jag tyckte att det var väldigt jobbigt redan första gången, när han gick ut och stödde presidenten, trots att han är republikan och samtidigt lät demokraterna bli att stödja Bartlet! *suck*

I kvällens avsnitt fick han i alla fall ett utbrott på pressen och på det faktum att alla försökte tvinga honom att gå i kyrkan och sånt. Det är helt störigt att USA är så religöst. Jag har i och för sig inget emot att man är religös, att man tror på och ber till Gud, att man tröstas av och finner styrka i en religös övertygelse. Vad jag har svårt med är personer som försöker tvinga andra att göra det samma.



Det värsta är att när Hawkeye är sådär vettig, som alla i Bartletadministrationen var förr i tiden, så känns det nästan som om man är sina ideal otrogen - han är republikan för sjutton gubbar!


fr v: gänget då det begav sig, och Arnold Vinick


haha, jag hade skrivit till höger på gänget, och till vänster Arnold Vinick. Ett lustigt misstag faktiskt, med tanke på inlägget!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits