ja, ingenjörn!

Efter tentan i torsdags åkte min ömma moder, systerY och jag upp till Borås för att på fredagen närvara vid systerB:s examenscermoni. I egenskap av kår (vi försökte få henne att säga "TEXAS - c'est moi!" men det ville hon inte. TEXAS är alltså kåren) skulle systerB dessutom hålla tal, så det var särskilt viktigt att vi kom dit och tittade.

Vi kom dit, satt uppe en stor del av natten och snackade skit like sisters do, och på morgonen klädde vi upp oss som brukligt är, för att bli upphämtade av vår ömma moder och åka ner till Textilhögskolan. SysterB:s klänning var jättefin - en av mormors gamla från 40- eller 50-talet som Bobo bara hade justerat lite i storlek för att den skulle passa.



"TEXAS -c'est moi!" SysterB i flashig klänning från
en tid som flytt.


Ceremonin hölls, med tal, solosång och allsång (tjejen som sjöng solo sjöng bland annat "Summertime" men istället för att säga "mommy" så sa hon av någon underlig anledning "määämmy". Lät lite dumt tyckte jag). Stipendier och blommor delades ut. Efter att det avslutats med nationalsången gick vi och åt tårta i en av matsalarna - jag använder beteckningen tårta ganska löst (det var 98% grädde och fruktgélé).
Dagen avslutades med vernissage där de olika examensarbetena presenterades, bland annat hade de som läst modedesign en modevisning som var häftig.


Efter att allt var klart, vi var packade och färdiga och hade visat upp lägenheter och skjutsat folk fram och tillbaka, så drogs det vidare mot föräldrarnas hus i Östergötland. På vägen stannade vi i Gällstad för att gå på outlet och spendera pengar.

Normalt när systrarna Brännström kommer till kassan på Lager 157 så går det på tusenlappar. Igår var jag den som köpte mest: 109 kr la jag ut! :-O

Följande införskaffades:

Ett par solglasögon för 59 kr
(mina gamla från typ... 7an eller 8an har tyvärr dött! snyft!)




En Hummel-tröja (för 50 kr). Helt klart värt det!



Kommentarer:
Postat av: Ican

Trevligt med examenstillfällen! Vad härligt det måste vara för din syster att kunna ändra på gamla kläder så att de passar. Jag minns din balklänning som du visade mig (iofs inte omsydd vad jag vet), och den var jättefin! Hon är jätteduktig!

Gillar även både dina glasögon och tröjan! Mkt fina inköp och för 109 kr så kan man verkligen säga att det är värt det!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits