R.I.P nancy... *snyft*

För ganska precist ett år och sju månader sedan fick jag min älskade dator Nancy hemlevererad. Eller, den levererades till min far som officiellt hyr den, varpå han kom hem med den till mig. Som jag nyligen berättade, gick elkontakten sönder och kära lilla Nancy fick åka på "spa". They're comming to take me away haha...

Ikväll ringde far i alla fall. HP hade kontaktat honom och meddelade att det var lönlöst. Inte ens ett nytt moderkort hjälpte. Jag får en helt ny dator.

Nästan panikartat ringde jag till HP service för att kolla om det fanns någon som helst möjlighet att få tillbaka den gamla hårddisken. Tyvärr. De plockar tydligen isär de datorer som inte skickas tillbaka till kunden, och stoppar delarna i kartonger och lägger i ett stort lager någonstans. Han kunde inte ens säga var i världen datorn befann sig. GRRR!

Farväl kära bilder. Några har jag back up på, men långt ifrån alla. Det är väl framför allt dem jag saknar. Det mesta andra går att återfå, men... bilderna...

Alltså: är det nån av er, kära vänner, som jag har skickat bilder till de senaste månaderna, som ni har kvar? Kan ni då tänka er att skicka dem till mig igen? Snälla? Snällasnälla?



Det enda jag kan glädja mig åt är att prestandan tydligen är skitbra på min nya - vilket den iofs var på min gamla också, fast den här är ju 1 ½ år bättre. Men det är en mycket liten tröst...

Den nya (Nancy II) blir enligt uppgift en HP dv8288ea. Kolla upp det om ni vill!

Kommentarer:
Postat av: Ican

Självklart, jag kan skicka alla bilder du fått sen när jag har datorn uppkopplad till internet igen i augusti. då ska du få allt!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits