bortgjord

Jenny och jag hade vår redovisning idag. Det blev inte alls bra.

Jag kände mig väldigt väl förberedd när vi satt och tittade på det innan lektionen. Vid kvart över två pallrade vi oss upp till 6e våningen eftersom det var dags att börja. De första 90 minutrarna ägnades åt att diskutera filmen vi såg i torsdags (Le fabuleux destin d'Amélie Poulain), och det gick helt OK. Om man nu bortser från att jag, Jenny och Manuela inte var överdrivet förberedda och fick en massa problem med att uttrycka oss. Skit samma.

Vi fick en liten paus och gick ner för att köpa varsin kopp te att konsumera innan diskussionen i helklass och sist men inte minst: vår redovisning. Glada som små bävrar kom vi upp i klassrummet igen, och Thierry meddelade minst lika glatt att vi kunde börja skriva på tavlan när vi ville. Det skulle alltså inte vara någon genomgång av filmen i helklass. Det var bara vår redovisning kvar.

Döden inträffade... 15:58. Jag fick hjärnsläpp och höll på att dö! Jag förlorade talförmågan helt, oavsett språk! Det belv en oerhört tafatt presentation från min sida, Jenny klarade sig så otroligt mycket bättre, men jag kom flera gånger på mig själv med att vara helt tyst och bara lyssna på ljudet Thierrys penna gjorde när han antecknade vad vi sa.

Efteråt sa han att det hade gått bra trots att det var en ekonomisk artikel vilket är väldigt svårt att diskutera och sådär, men att vi ändå hade gjort det bästa av det typ... Men det känns verkligen som om han sa det bara för att muntra upp mig; jag såg antagligen ut som om jag var påväg att kräkas.

Jaja, nu är det över i alla fall. Vi ska bara skriva en liten resumé också... och den behöver inte vara inne på ett tag än så det är bra...



Kommentarer:
Postat av: malo

Been there, done that. Nu är det redan förpassat till dåtiden och koncentrationen kan gå till viktigare saker i liver, som exempelvis en viss liten tripp till Sachertårtans hem.

2006-03-06 @ 20:43:51
Postat av: Ullis

Usch! Det där låter som ångest..stackare. Men så länge man blir godkänd så..

Jag funderar seriöst på att spara till ett tv-spel, fast hm, jag har ingen tv.. bra viktmotivation =)

Postat av: Ican

Men du, det är över nu! Du slipper tänka på det, och med tanke på hur pass muntlig du verkar vara i vanliga fall på lektionerna med Thierry så tror jag nog att han kan bortse från att något gick fel. Sen brukar saker och ting på bättre än det känns, lärarna är inte ute efter än och vill oftast vara hjälpsamma så du ska se att det hela gick bra.

2006-03-07 @ 10:22:11
URL: http://ican.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits