Jag vägrar fylla 23!

Dagen har spenderats med mor och systerY i Malmö, och på vägen till tåget diskuterade jag och systern läkare, optiker och diverse annat. En sak som hon meddelade mig, var att när man fyller 23 år, och är kvinna, kallas man på cellprovstagning för att öka chanserna att upptäcka livmoderscancer i ett tidigt stadium.

Som hon beskrev det så verkar det som om de kör upp något som liknar en diskborste och petar runt lite för att få celler från livmoderstappen (som tydligen inte alls är en tapp, utan någon form av hål). Som om detta inte är nog, så visade det sig att hennes läkarkandidat till pojkvän fick utföra sådana provtagningar på Island - de låter alltså folk som inte är färdigutbildade göra det!!!

Alltså... jag VÄGRAR fylla 23! Och 25. Och alla andra vart-annat-år efter det också. Jag tänker utmana tiden, och bara leva de tillfällen då jag slipper bli petat med diskborstar.

Kommentarer:
Postat av: Rickard

Hmm, enligt Coupling ska man ju kunna cheat death med hjälp av lotion? "No one's ever used in the quantities that I do.." - värt att testa?

2006-03-27 @ 12:24:49
Postat av: Ida

uuuueh, det låter skitscary :s jag vi.ll inte heler bli 23.

Postat av: Ican

Nej, usch, det låter inte alls något vidare roligt! Bläää, usch, vill inte! Tur att du fyller 23 före mig och kan berätta om det verkligen var så hemskt.

2006-03-29 @ 09:42:31
URL: http://ican.webblogg.se
Postat av: innid

hehe, jag tror att det är så illa som det låter. jag menar - hur skulle det inte kunna vara det?

och nallen, tror du att eldoradolotion funkar?

2006-03-29 @ 09:44:31
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits