lycka!

I fredags försvann mina (favorit-)mockahandskar och mina (eg. Nallens) öronmuffar någonstans på skolan. Illa. I måndags frågade jag efter dem i receptionen, men de hade inte fått in något av det. Jag trodde att mitt liv som jag kände det var över.

Idag efter föreläsningen skulle Erica köpa ex-tentor så jag passade på att följa med och fråga igen om de hade fått in dem. Receptionstanten tittade surt på mig (like she does) och krävde en beskrivning. "Svarta mockahandskar och grå öronmuffar!" försökte jag komnmunicera till henne fastän hon redan hade gått in i rummet bakom (man tycker ju att hon hade kunnat stanna och lyssna på beskrivningen så att hon skulle veta vad hon letade efter, men men...).

Plötsligt kommer hon utstormande med mina saker i högsta hugg och slänger åt mig dem innan hon attackerar nästa person i kön. Jag blev jätteglad och tackade henne mycket (tror jag i alla fall) men hon verkade inte bry sig alls utan slängde bara lite ilskna blickar åt mig då och då. Tillslut lämnade jag mina klasskamrater som stod och rotade bland ex-tentorna och gick hem. Med mina älsklingshandskar och mina varma gosiga öronmuffar. Så nu är jag jätteglad!

Kommentarer:
Postat av: Ican

Det är otroligt härligt att det finns snälla människor som lämnar in saker de hittar så att man kan få tillbaks det man har tappat bort. Kan dock hålla med om att receptionisten inte är den allra trevligaste, det verkar mest som om hon tycker att man är till världens besvär när man kommer dit och frågar om något.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits