slödag

Idag har jag varit på ribban med mamma och Laura och badat bastu (OCH faktiskt, tro det eller ej, gnuggat mig lite med snö när vi var utomhus - hade ingen lust att slänga mig i det nästan nollgradiga vattnet) och det är fruktansvärt skönt nu efteråt. Helt mör i kroppen är jag, och skulle antaglgien kunna somna stående om jag så ville...

Efter bastubadet åkte vi till stans bästa (=Sveriges bästa) falafelställe (superfalafelkiosken) vid stadsbiblioteket, och därefter vidare hem till mor för att äta våra älskade små rullar. MMMMMM va gott det var.

Färdigätna gav vi oss av till konsthallen och såg en jättelustig utställning som bland annat innehöll ett turkost bollhav. När jag väl hade slängt mig raklång där var det flera vuxna som följde efter (fast de flesta använde jagandet av sina barn som ursäkt... hehe).

Jag och mamma gick hem innan Laura och hennes kamrater eftersom vi inte hade något mer att göra där, och dessutom skulle jag fixa mammas stereo (eftersom jag är så ooooootrooooooligt teknisk). Min belöning för att ha flyttat sladdarna från ett uttag till ett annat var en semla från konditori Ambrosia (eller nåt) och ett glas lyxjuice.

Nu har jag kommit hem och vill VERKLIGEN inte resa mig ur soffa, DET ÄR SÅ SKÖÖÖNT, men jag ska gå och hjälpa Malo med maten så jag måste nog... Men stuvad spenat ska det i alla fall bli! SMASK!

Kommentarer:
Postat av: Ican

Det låter som en helt underbar dag! Hoppas att temlan var god.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits