smaaaaaart Jens! (innid)

Jag tänkte ta en kopp te och en macka (läs: två). Alltså går jag ut i köket där jag ser att mjölkpaketet står på köksbänken - tomt. Attans! Vad ska jag ta mig till vad ska jag ta mig till?? Jag behöver verkligen ha mjölk i teet! (Mjölk är ett måste, sötnings...grejs är bara nästan måste upptäckte jag i Wien.) Hmm.. klockan är 10 över 8, så ICA har stängt... Paniken har öppet, men de tar nog betalt för kortköp (och jag lämnade av någon outgrundlig anledning mina sista kontanter i Wien), Konsum har också öppet men det är så lååååångt!

Ska jag gå runt och fråga grannarna? Hmm... jag har bara pratat med Lucas och de på första våningen (som nog har flyttat ut nu... hmm..). Vad ska jag göra? "En macka och ett glas vatten får det bli" tänker jag och öppnar kylskåpsdörren och ser... TRE LITER MJÖLK!

SMAAAART JENS! (egentligen så är det jag som är smaaaart som kom på att öppna kylen, men jag säger Jens eftersom de säger så i reklamen...).


Fast smartast är ju Malo som faktiskt köpte mjölk...

Kommentarer:
Postat av: Ican

Där hade du tur! Te utan mjölk är verkligen nästintill odrickbart, dricker det bara när det verkligen inte finns någon mjölk som jag kan få tag på.

Postat av: Jenny

Varför mjölk i te? Det blir ju bara ljummet och skumt... Hoppas din katt mår bra! Och förövrigt lycka till på tentan!

2006-03-17 @ 12:52:33
Postat av: Rickard

Mjölk i teet är bra när man är förkyld, har jag upptäckt. Annars är det bäst att låta fyra påsar ligga och dra i tio minuter ungefär i en liten kopp. Det blir så gott då.

2006-03-17 @ 17:09:48
Postat av: innid

smask! fyra påsar i tio minuter... mums!

2006-03-17 @ 17:21:35
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits