nu börjar jag tröttna..

Alltså, när jag var hos kirurgen i december så sa han att jag skulle kallas på halvårskontroll i april-maj.
När man blir kallad till käkkirurgen så får man ofta kallelsen någon månad i förväg sådär, det är alltså inget plötsligt som dimper ner dagen före besöket.

För lite mer än två veckor sedan, ringde jag till käkkirurgiska mottagningen, för att påpeka att jag inte har fått någon tid för återbesöket. Som vanligt när man ringer någonstans inom sjukvården så fick jag först berätta "när jag är född" (vilker är en idiotisk sak att säga, eftersom det de egentligen vill ha är mitt personnummer).
"Jaha, du ska kallas till återbesök ser jag" säger sköterskan i andra änden av telefonen.
"Jatack" svarar jag artigt.
"men då ber jag den sköterskan som har hand om hans tidsbokningar att boka en tid och skicka en kallelse till dig, så får du den på posten om några dagar."

Nu har jag väntat. Först en hel arbetsvecka. Sedan en halv arbetsvecka, och nu nästan en halv arbetsvecka till. Jag menar, att posten är seg känner hela svenska folket till, men så seg, nej.

I alla fall så ringde jag till Käkis idag igen för att fråga om de har bokat en tid till mig. Anders sa igår att de bara hade telefontid till 14:30, ,så jag passade på att ringa efter emmerdale.

Telefonsvararen (som man INTE kan lämna ett meddelande på)
"välkommen till käkkirurgiska kliniken, universitetssjukhuset i Lund. Våra telefontider är måndagar till onsdagar klockan 8.00 till 9.30, 13.00 till 14.30..." och sen lite hur det var resten av veckan
Problemet är bara att jag ringde ca. 13:20,


Så hur ska jag nu få tag på en tid? Inte för att jag tror att ngt är fel, men man vill ju gärna veta att allt är rätt!


Kommentarer:
Postat av: Ican

Suck, vilket segt system. Det där om att ringa någonstans och få en telefonsvarare har jag varit med om flera gånger. Det är så segt! Särskilt om det är något viktigt man ringer angående. Sen tycker man att de borde vara rätt ordentliga när det gäller käkoperationer (och operationer i största allmänhet) för att det är ändå ett rätt stort ingrepp de har gjort. DUMT. Vi kan starta en "dagens dumma-lista" så kan detta stå där.

Postat av: Emilia

tja!! Fasen, jäkla tandläkare! vet hur jobbigt det är med alla dessa tider man ska gå på. Hoppas du mår bra, var ett tag sen vi snacka! kram

2006-07-28 @ 22:41:17
URL: http://viramia.webblogg.se
Postat av: tina

förstår att du är trött på det där med väntan..
jag har väntat i typ 3 år på att få en tandställning (och käkoperation)
nu den 12 juni får jag tandställningen
och sen den 12 juni-09 gör dom min käkoperation..

dessa tandläkare alltså.. dom är så sjukt sega!!!!!

2008-05-14 @ 10:12:20
Postat av: tina

oj! såg inte dina andra inlägg :)
HAHAHA detta är ju 2 år gammalt.
gick operationen bra? :)

2008-05-14 @ 10:14:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits