Eftersom storasyster är så krävande...

...så får jag väl göra ett litet inlägg innan jag sätter mig med Israel-Libanongrejen till på tisdag.

Ok... nya saker sen sist:
  • Jag verkligen avskyr min grupp. Inte jättenytt, men däremot intesivare än sist. De kommer dessutom hit på söndag för att vi ska gå igenom redovisningen en gång också. Bläää!
  • Snart måste jag dessutom lägga upp en disposition för papert som ska  vara inne om en vecka. 
  • Jag har invigt mina boxhandskar. Fick dock ta det lugnt + ta två doser bricanyl för att det skulle funka. Men det var trevligt ändå.
  • Sambon har kallats på intervju hos Linklaters i Sthlm för en tjänst med läskigt hög ingångslön.
  • Karins 25årsfest kommer antagligen att bli skitkul - ska bara hitta någon i klassen att gå med också
  • Jag ska beställa nya "stolthet och fördom" samt "Angels in America" på DVD från cdon för totalt 199 kr. Oh yeah. Går ihop med en massa andra så att det blir fraktfritt.
  • Vi har fått reda på att Sony inte tycker om regionsfria dvd-spelare. De hävdar att regionslåsen är där för att "värna om upphovsrätten". Orättvist. De amerikanska utgåvorna har ju alltid mycket bättre extramaterial! Och kan man inte få bra extramaterial så kan man ju lika gärna ladda ner sakerna från internet, för vad har man då för incitament att betala flera hundra för något man nästan kan få gratis? De får faktiskt ta och tänka lite längre än ögonfransarna...

Kommentarer:
Postat av: Bodil

Allt i the states är större bättre och billigare pga deras storskaleekonomi. Men så slipper vi ju den där bush här!

2006-11-03 @ 15:24:26
Postat av: Rickard

Det blir nog länsrätten i Malmö till slut ändå, men man kan ju hoppas. Ojoj, nu är jag mätt.

2006-11-03 @ 21:15:21
Postat av: Haspe

Jag har en DVD-spelare som är från Sony. Men min är regionsfri, eller jag använde magi så att den blev det O_o

2006-11-04 @ 11:05:20
Postat av: innid

Hmm... vi har diskuterat det där med att använda "magi" på en 4000kronors DVD-spelare och kommit fram till att det är taskigt läge om den pajar.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits