Lite allmänt.... och Mac-nostalgi

900 kommentarerUpptäckte just att jag har precis 900 kommentarer. Hehe. Lustigt.

Idag kom vi igång och skrev lite grejer på uppsatsen. Vi har en preliminär innehållsförteckning och har lite mer än två sidor text. Eftersom det ska vara totalt 25, så är det ett steg i rätt riktning i alla fall.

Vi skrev på Sophies sambos MacBook Pro och jag fick då och då små nostalgiska utfall. Jag är ett mac-barn i grunden, och vi hade alltid mac hemma när jag växte upp. Det var bara de sista åren som pappa hade PC, men mac fanns ändå alltid med.

När jag var riktigt liten, när 1990-talet fortfarande var nytt, hade vi en Mac Classic. En Classic. Inte en Classic II eller nåt, utan innan de började nummerera dem (ja, jag är SÅ gammal att jag kommer ihåg det). I alla fall. Som skärmsläckare hade vi som ett akvarium, det simmade runt fiskar på skärmen. Jättehäftigt. Och det bästa av allt, det var att när man tömde papperskorgen så dök det upp en liten gubbe som sjöng "I love it because it's trash" eller "I love trash!". Oh! Och när programmen oväntat avslutades, så hade meddelandet en liten bomb på sig!

Hmm... nästa gång det är dags för en ny dator... kanske en mac?


Kommentarer:
Postat av: Haspe

Jag ska köpa en Macbook rätt så snart, så fort jag hittar pengarna O_o

Postat av: Lina

Jag har haft min blogg i drygt ett halvår men "bara" kommit upp i ca 450 kommentarer. Grattis till dig!

2006-11-23 @ 13:54:11
URL: http://dorisen.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits