En sista säsong med Bartlet...

Igår var det säsongspremiär för sjunde och sista säsongen av the West Wing (Vita huset för er som är ovana vid utrikiska).

Efter en kort resumé förflyttades vi tre år frammåt i tiden, till invigningen av "The Josiah Bartlet presidential Library" där president.. eller ja, fd president Bartlet möter några av sina gamla stabsmedlemmar. CJ har tydligen fått ihop det med Danny en gång för alla och Bartlet vill ha ett foto av deras unge!!! Will har tydligen kommit in i kongressen, Toby är i/vid Colombia.

Alltså. Jag hade verkligen hoppats på att CJ skulle komma på bättre tankar. Jag menar... DANNY! Honom har jag ju varit emot hela tiden! När hon var påväg att bli ihop med Simon (hennes livvakt för 4 säsonger sedan) så såg det ju ut som hon hade skaffat sig lite bättre smak.

Ett halvkärt återseende var i alla fall Oliver Babish, deras jurist som slog sönder en bandspelare med sin domarklubba eftersom den är "stuck on 'record'" när någon berättar för honom att presidenten har MS. Fast det är klart, jag har ju alltid tyckt bättre om Lionel, den förre chefsjuristen, med cricketslagträt som kallade Ainsley för idiot, Sam för kvinna och tjatade om Bahamas och paraplydrinkar (ni vet, Lionel!)


Gänget då det begav sig, samt Lionel med sitt cricketbat i högsta hugg


Kommentarer:
Postat av: Emma

Hey, mobba inte Danny...

Har fōrresten nyss (typ fōr en halvtimme sedan) infōrskaffat dvd:n! Så nu blir det WW-maraton! Shish kebab! (som Lionel skulle ha sagt...)

Postat av: innid

EMMA! DIN DOOOMMMIIIISS!
Du får absolut inte, under inga som helst omständigheter, aldrig någonsin, verkligen ALDRIG ALDRIG ALDRIG berätta för mig vad som händer! INGA SPOILERS!

2006-09-16 @ 17:43:09
URL: http://innid.webblogg.se
Postat av: Emma

Okej, nu är jag fōrolämpad. SÅ elak är jag faktiskt inte...

2006-09-18 @ 09:00:09
URL: http://rumpkin.webblogg.se
Postat av: innid

Men Emma. Man måste faktiskt ta till vissa säkerhetsåtgärder och påpeka sånt, för man vet ju aldrig, du kanske blir hög av makt nu när du har sjunde säsongen, och börjar blogga om den som en galning!

2006-09-18 @ 10:33:40
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits