tid hos tandläkaren!

Yey! Idag blev vi indelade i grupper och fick därmed våra slutgiltiga scheman. Till min förargelse upptäckte jag att gruppen jag hade skrivit upp mig på har seminarium 15-17 torsdag nästa vecka, vilket krockade med min tandläkartid (i obygden) kl 15 samma dag.

Väl medveten om att jag nu antagligen skulle få vänta ytterligare en månad på att de ska titta på den där tanden som tandregleraren hävdar saknar en plomb (jag tycker att den ser ut och känns som vanligt, men tja.. jag har tandförsäkring!). Duktig som jag är ringer jag upp folktandvården och efter några signaler får jag svar. Efter en kort presentation av läget börjar receptionisten bläddra i datorn. "Hmm... jag har en återtid den sjunde klockan sexton och trettio. Det är den här veckan alltså!" Oh yeah! till och med en TIDIGARE tid, vilket gör att det blir överstökat ännu fortare!


Hmm... nu måste jag gå och borsta tänderna. Jag känner skuldkänslorna komma smygande...

Kommentarer:
Postat av: Ican

Grattis! Inte illa att få en tid så snabbt. Har du fått träffa några från din grupp ännu?

Postat av: Emma

Det där med skuldkänslorna känner jag igen... Den enda gången på året då jag verkligen sköter om mina tänder väl ("Your teeth are the best friends you've got!") är veckan precis före Tandläkarbesöket. Den alltid återkommande dialogen:

Tandläkare: "Använder du tandtråd?"
Emma (stolt): "Jaa-a då!"
Tandläkare: "Regelbundet?"
Emma: "Eh..."

2006-09-04 @ 22:49:04
URL: http://rumpkin.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits