Twentysomething...

Så var dagen kommen. 12 september 2006. Jag fyller alltså 21 år om någon timme. Jag kommer att vara en twentysomething... Diverse presenter, överaskningar och gratulationer har det blivit under dagen. €

Dagen började ganska tidigt, och jag fick ett sms av min söta lilla kusin Anna strax före kl 8. Det visade sig att mamma hade messat några minuter tidigare också och efter en liten stund kom Sambon in med tre gratulationskort. Ett var från hans föräldrar, ett från hans farmor och ett från honom själv. I de två förstnämnda fanns förutom gratulationer, lite kontanter (mycket uppskattat) och i det sista fanns ett löfte om att en present skulle komma under dagen.

Jag gick upp, åt frukost, och sparkade igång datorn och blev gratulerad av Haspe, SysterY och återigen mamma, som dessutom bjöd upp mig på lunch på Ideon (oh yeah, lyx!). SysterY kom strax efter över och hälsade på och hade då med sig dagens första födelsedagspresent; "Kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha" (ISBN: 9197572438). En rosa bok som bland annat bekräftar att när jag vill ha ett par nya helfräcka skor, så ska jag egentligen ha TRE par nya helfräcka skor! Oh yeah!

Vid halv elva gick jag upp på stan och mötte Sambon som hade varit på handledarmöte, och vi tog oss an uppgiften att bedöma huruvida jag skulle investera i ett par Dieseljeans. Det blev ett mycket positivt utslag och jag är nu 900 kronor fattigare, men ett par jeans rikare.

Strax före tolv cyklade jag upp till Ideon där jag, mamma och Laura alla åt "ostspäckad färslimpa med senapssås och potatisklyftor". Oh yeah! När vi så, helt fredligt, sitter och dricker kaffe och te på en liten atriumgård där uppe vid ekonomerna, ringer min mobil. Erica förklarar (väldigt gällt för mina förkylda öron) att hon och Majsan och Helena står utanförv vårt hus med planen att överraska mig på födelsedagen. Problemet var ju att Sambon nu hade meddelat att jag var på Ideon, och dessutom hade Majsans cykel nu gått sönder.

Slutligen fick vi tag på varandra utanför Gerdahallen, fast vid det laget hade Helena (som faktiskt har bättre saker för sig) blivit tvungen att dra hem. Jag fick i alla fall min födelsedagspresent, ett eget par boxhandskar att nyttja på terminens träningar. Oh yeah!

Efter föreläsningen kom jag hem, ganska trött och lastad med saker (kändes det som) och då visar Sambon upp en blomkruka med innehåll, inslaget i papper. Ett alldeles eget citrusträd! OH YEAH! Det har jag alltid velat ha!

Nu softar jag mest, efter en födelsedagspiyya på V.E.S.P.A. Pedan är här och tittar på fotboll med Sambon (de använder min dator eftersom den har större skärm, vilket lämnar mig med Sambons dator utrustad med tyskt tangentbord. Det tar bara jättelång tid att skriva på det när man inte är van...



övre raden: Boxhandskar. "Kaxiga tjejers guide...", citrusfrukten vi åt från trädet (faktiskt klart ätbar!), Imelda tykte att det var lite spännande med ett nytt träd, plantan står nu bredvid min orkidée (som ja, jag vet, inte egentligen ska ha direkt solljus, men det är bara då den blommar!)

undre raden: jag undersöker mina nya jeans, kortet från svärföräldrarna.

Kommentarer:
Postat av: Ican

Ett citrusträd!!!! ÅÅÅ vad trevligt! Det ska jag också skaffa mig när jag hittar någonstans att ha det. Hoppas den kommer bära mycket frukt som ni kan äta! Och Grattis än en gång!

Postat av: Mimo

Du har snygg kropp!

2006-09-13 @ 19:16:32
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Sophie

Vad tycker du om "kaxiga tjejers guide"? Gav bort den till min syster i födelsedagspresent, för jag tycker att hon borde bli lite mer kaxig, men jag har inte hört vad hon tyckte än om den.

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-09-13 @ 20:50:50
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Emma

Grattis på fōlseda'n! Ättestupan närmar sig... (Jag är en aldrig sinande oas av optimism...) :)

2006-09-13 @ 21:21:47
URL: http://rumpkin.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits