Fääärdig!

Jag är klar med tandregleringen. Sista besöket var i onsdags. Lite slip på en tand bara, det var allt som behövdes. Om fem år får jag hämta ut modellerna av mina tänder så som de såg ut hösten 2003. Lyx. Problemet är bara att jag ska komma ihåg det om fem år också. Vem vet var jag är då? Skulle ha varit mycket roligare om de gjorde dubbla uppsättningar, en som patienten får ta med sig hem direkt i början av behandlingen så att man kan titta, jämföra och visa upp.

Nu behöver jag i alla fall inte gå tillbaka om det inte är något. Mycket skönt att vara klar och kunna lägga det bakom sig. Tack för den här tiden!

Kommentarer:
Postat av: Louise

Hej! Jag hittade till din sida efter att ha googlat på käkkirurgi. Jag är en tjej på 21 år som i juni ska genomgå en operation pga "snett" bett. Har typ aldrig snackat med någon likasinnad om det här och det var så himla kul att få läsa om det du gått igenom! Mitt bett är inte så "jätteilla" men jag har stört mig på det halva mitt liv. Nu är dagen snart här, då jag ska opereras och det känns helt sjukt!!! Läkarna säger att det kommer bli tufft men själv så känner jag bara att jag typ längtar till att få ha ont, längta efter att typ DÖ av smärta men samtidigt så fantastiskt härligt att få ett "normalt" bett! Å andra sidan är det läskigt att de ska såga och hålla på i mig. Hur var den första tiden efter operationen? Jag föreställer mig veckor av värk och flytande föda... Som sagt, jättekul att läsa vad du skrivit! Och resultatet; superfin! Må så gott. /Louise

2007-04-23 @ 11:38:57
Postat av: Rickard

Grattis!!

2007-04-23 @ 16:34:42
Postat av: Louise, igen!

Hej igen! Efter att typ lusläst allt (!) om käkoperationen på din blogg, har jag fått svar på nästan alla mina frågor! Det verkar som att du hade tur att inte vara med om sådan EXTREM smärta som jag föreställt mig, eller?!? Svårt att jämföra och beskriva smärta iof sig... Jag tror ju att det kommer att värka i fyra veckors tid, men så kanske det inte är? Var dina käkar "ihopbundna" efteråt? Min läkare råder mig att vara sjukskriven fyra veckor, och på tandregleringen säger de att tandställningen ska sitta kvar minst ett par månader efter operationen. På dig verkar det inte som att allt tog så lång tid, eller??? Sorry om jag spammar dig med en massa frågor! Louise

2007-04-24 @ 11:55:44
Postat av: Osisen

Nu har jag finkammat nätet om käkoperationer och läst nästan allt som finns tror jag. :-P Tack för att du delat med dig av din historia!

Jag argumenterar just nu för att jag ska få en käkoperation. Jag vet ju att jag behöver en!

Min tandreglerare som jag hade när jag hade tandställning tyckte inte om operationer och försökte fixa mig med nån ny metod. När tandställningen tagits bort, flyttade jag till en annan stad och nu i efterhand tycker jag fortfarande att jag ser lika "fel" ut i käken.

Jag funderar på att starta ett diskussionsforum för personer som ska eller har gått igenom en käkoperation.

Mvh osisen

Postat av: Hanna

Åh vad glad jag blev när jag läste din blogg. Det har ju blivit jättefint:D Jag ska operera båda käkarna för öppet bett i oktober. Skulle du inte kunna skicka din operationsberättelse till mig?! Tack// Hanna ([email protected])

2008-04-07 @ 20:15:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits