Handledning, julemys, julshopping och lite fika.

I torsdags hade jag så min handledning. En halvtimme sent kom han, eftersom han när vi bokade tiden trodde att han undervisade till tre, men det hade visat sig vara till kl 4 istället, så där satt jag i trettio minuter. Vrålnervös var jag, men hade ändå spenderat tre dagar med att råplugga på allt jag skrivit i uppsatsplanen för att kunna försvara den med mitt liv. Så sätter vi oss ner och han letar fram pappret. Tittar lite eftertänksamt på det och säger "men det här ser väl bra ut. Jättebra. Bra! Kör på det!" Sen sependerade han 10-15 minuter med att lovprisa hur oerhört intressant idéen är. Så nu känner jag absoult ingen press att skriva en fantastisk uppsats. Inte då. Nej. Absolut inte. Det är inte därför jag planerar att besöka riksdagsbiblioteket på fredag...

Efter handledningen drog jag runt lite på stan och köpte en julklapp till mamma, och en till julklappsbytet på Syster Y:s glögg och lussekväll. En mycket fin liten spargris blev det. Sen träffade jag på SysterB och vi åt lite på Espressohouse innan vi drog hemmåt i Lussenatten. Vi glöggade och hade oss halva natten, och julklappsbytet var en hit. Evita var dessutom mycket söt som lussekatt.

I fredags kväll åkte jag och Ercan med pappa in till Malmö när han skulle till julfesten på jobbet, så att vi skulle kunna köra bilen tillbaka till Lund. En liten tur på IKEA blev det, och till och med en liten juleklapp!

Igår kom årets stora shoppingrunda; julshoppingen i Köpenhamn. Det var jag, Ercan och Mathias, och jag åkte hemmifrån halv nio på morgonen och var hemma igen efter sju på kvällen. Nästan 10 timmars shopping och resor. Men så mycket bra presenter vi hittade! Hehe. Och jag investerade i Foo Fighters "Skin and Bone" för DKK 49,95.

Hur mycket träningsvärk man dragit på sig upptäckte jag inte förrän idag när jag och Ercan cyklade hem från NOVA, där vi shoppat i fyra timmar. Ännu fler presenter är nu avklarade. Men jag har ont i hela kroppen....

Kommentarer:
Postat av: Ylva

träningsverk = övningsalster ?
hehe...

2007-12-16 @ 22:52:53
Postat av: Ercan

ha ha innid! så kul du har skrivit! Men ont gör det i hela kroppen. Kul som attans har det dock varit! redo för morotskaka imorgon! har ännu ej sätt susen av daniel, får sms:a honom imorgon fm om han inte har kommit hem innan dess. kTam

2007-12-16 @ 23:04:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits