julavslutning, uppsats och lite sånt

Igår var det dubbel julavslutning för min del. Först jobbade jag sista passet innan jag åker norrut för julen, och sen var det julavslutning på tisdagsklubben.

På jobbet fick jag fina julklappar, dels en låda aladdin som jag KANSKE delar med mig av, om ni är riktigt snälla, och sen en bok om läsandets historia också. I boken låg ett fint juligt bokmärke som hade en fin liten knapp på sig som det står "library lovers" på. Finfint. De hade dessutom uppskattat chokladen som jag och Ercan gav dem i förra veckan, vilket ju var trevligt!

Sen var det bara att dra vidare till Magasinet för julavslutning med tisdagsklubben. Först kollade vi lite på Ugly Betty i väntan på Andreas och Daniel. När de väl hade dykt upp, Daniel hade dessutom med sig trevligt sällskap, så satte vi igång kvällens Houseavsnitt.

Kakan var god, vi drack te och glögg och åt praliner som Erica (inte Ercan, utan den andra) hade fått på ICA respektive köpt i Schweiz, och när vi hade sett kvällens tre avsnitt så fick jag våffla Daniels hår. Mycket fint blev det, men ni får vänta lite på bilder, Andreas måste lägga in dem i datorn först, och sen skicka dem till mig.

Jag och Ercan hade julklappsbyte också. Jag fick Brideshead Revisited (eller rättare sagt: Gensyn med Brideshead, eftersom det är den danska utgåvan av dvd:n) på DVD samt en Hello Kitty-pysselbok. Ercan fick Hugh Lauries debutbok The Gun Seller samt de första nio avsnitten av House s 4 (fler har inte kommit än) och dessutom, som en extra bonus, Harry Potter and the Order of the Phoenix. House och Harry Potter var dock på cd-skivor, men jag hade gjort fina omslag till fodralen i alla fall!

Nu blir det inget mer Bill och Bull det här året, om man inte räknar eventuella sms eller msnkontakter. Men sen, i januari sätter det igång ingen!


image492

image493

God jul allesammans!

Sen har jag snart skrivit 2000 ord på min uppsats! Och det är slutgiltig text jag pratar om då! Sen har jag kanske.... 500-700 ord anteckningar också, som jag ska utveckla och skriva in i uppsatsen. Så det så!

Kommentarer:
Postat av: Ercan

Tackar och bockar djupt för sina fina klappar. Meddelar även att hon hade mycket trevligt igår och för att ytterligare poängtera har hon kommenterat att du inte ALLS ska till stockholm i vår! Vara kvar med Ercan? JAAAAA

2007-12-19 @ 17:09:48
Postat av: Emma

God Jul. Vad handlar din uppsats om?

Postat av: innid

God jul själv Emma! Min uppsats är en barnbok med namnet "ECJ och den institutionella balansen". Intressant!

2007-12-21 @ 19:27:24
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits