På besök hos pojken

Förra torsdagen packade jag och Evita vår väska och tog tåget till den kungliga huvudstaden. Syftet med resan var att träffa Särbon. Tågresan gick bra, vi sov mest för vi var så trötta. Evita är numera en van tågresenär. Vi kunde dessutom ta oss till Solna utan problem, fast det var lite jobbigt att det var fullt med stenar överallt på marken när den stora resväskan skulle dras. När Särbon kom hem åt vi pizza respektive hamburgare från den lokala pizzerian och tittade på tv.

Fredagen så var jag och Evita hemma i lägenheten mest hela dagen och pluggade lite men tittade även på spännande saker på tv; Daniel Radcliffe var på Ellen Degeneres show, och the OC är ju så spännande! (För att inte tala om Emmerdale. Men that goes without saying...). Sen hämtade jag Särbons kostym som han lämnat in på kemtvätten tvärs över gatan, och knatade sedan iväg till ICA för att proviantera för kvällen. Till kvällsmat blev det pasta och köttfärsås med lyxig sallad jag köpt på lösvikt (smask! och smart!). Till efterrätt åt vi Ben&Jerry's Chocolate Therapy. Smask. Och så såg vi nya futuramafilmen och några avsnitt från simpsons säsong 19.

Lördag. Vi gick upp tidigt, men kom ändå inte iväg förrän vid halv elva. Pendeln till Jakobsberg och sedan bussen till Barkaby för att gå på IKEA. Det blev en till 90säng, och en sängram 180x200, en MALM mellanbrun. Efter IKEA gick vi på OnOff och tittade lite på platt-tv. Det skulle inte sitta helt fel med en sådan, nej. Särbon hoppas på en julbonus att shoppa TV för. Jag hann knappt innanför dörren i lägenheten innan jag behövde gå igen, jag skulle träffa Haspe för en fika. Vi hittade varandra efter lite om och men inne på NK, och gav oss av på en mycket svårare jakt: ett kafé med sittplatser mitt i julruschen. Slutligen såg vi två lediga stolar på Espresso House i Gallerian där vi slog oss ner. Haspe beställde en baguette och en cola, och fick en macchiato (stavas det så? jag har ingen aning, jag dricker inte kaffe). Slutligen lyckades vi förhandla oss till en rostad bagel av något slag som han kunde äta, och jag drack en cola och åt en pepparkaksmuffins. Smask. Mycket trevligt var det i alla fall.

När jag så kom hem tog det kanske tre-fyra minuter innan killen som har hand om ikeas utkörning ringde och sa att sängen hade kommit och att vi gärna fick komma ner och släppa in honom. Särbon åkte ner och kom snart tillbaka med en hiss full med grejer och en budkille som bärhjälp. När vi fått in allt i lägenheten så pallrade vi oss iväg till ICA för att införskaffa ingredienser till kvällsmaten och julbaket. Till mat blev det
julmustkyckling, som VERKLIGEN kan rekommenderas. Efter middagen satte vi ihop sängen, ett projekt som tog lite längre tid än jag hade trott, mest för att det var så hysteriskt många skruvar som skulle skruvas i. Vi sov i alla fall mycket gott den natten.

Söndag. Vi sov som sagt Mycket Gott, och försov oss lite dagen efter. Vi skulle ha över Särbons familj på adventsfika och jag skulle baka lussekatter. Jag kom igång sent och fick dessutom göra en ltien utflykt till Lidl för att införskaffa jäst, eftersom vi tydligen hade glömt det dagen före. Jag testade ett nytt recept, mot bättre vetande, som innehåller kesella. Jag blev inte nöjd. Jag borde ha tagit det som Ercan skickade till mig, eftersom jag vet att det är bra. Jaja, det är lätt att vara efterklok.

Gästerna verkade uppskatta fikat i alla fall, men när de hade åkt hem och det var dags för middag så orkade vi inte med några stora kökskonster, och istället så provade vi Donkens nyheter. Köttbullar i Happy Meal och Big'n'juicy och julmust var väl de stora förändringarna. Och det var väl gott.

Måndag kommer alltid, av någon outgrundlig anledning. Jag pluggade lite. Tvättade lite åt Särbon och gick sedan och införskaffade ingredienser till kvällens middag; sushi! Evita ville som vanligt väldigt gärna smaka. Helst ville hon ha sjögräset man har runt, och riset när det är vinäger i. Men avocado satt inte heller fel.

Tisdag. Dags att åka hem. Jag lämnade in en kostym på kemtvätt åt Särbon, pluggade lite, packade och sen tog jag och Evita tåget söderut. Kvällen spenderades sedan på Magasinet med att titta på House och fika med tisdagsklubben. Nu är vi tillbaka i vardagen... Men snart är det jul!

Kommentarer:
Postat av: SKVALLRA

Hejsan Hejsan! Vill du läsa det senaste skvallret? Besök då min nya skvaller blogg! Skvallra! =)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits