Blandade känslor

10850-318Igår kom det  vi väntat på så länge. Jag har väntat ända sedan 17 juli 2005, när jag läste ut Harry Potter and the halfblood prince. Igår meddelade man datumet för Harry Potter and the deathly hollows. 21 juli 2007 är det slutet på en era. En tid då vuxna som barn ivrigt ringade in datum i sina kalendrar, hängde på låset till bokhandlar mitt i natten och dedicerade hela podcast-genrer till en och samma bokserie: Harry Potter. Det var med blandade känslor jag igår fick ett datum för Den Sista. Den Slutgiltiga.

En del av mig som är väldigt känslomässigt involverad i böckerna vill bara läsa färdigt. Få veta vad som händer. Men en mer logisk del inser ju att det är sista gången jag kan se fram emot en bok på det här sättet - för vad kommer att kunna ersätta Harry - och vill jag verkligen läsa färdigt då?

Kommentarer:
Postat av: Emma

Och det värsta är: tänk om något man INTE VILL ska hända! (typ, Ginny säger till Harry att "du är en riktig hunk du!" Nooo...) Då finns det INGEN ÅTERVÄNDO!!!

Postat av: Emma

hmm... i slutet av första meningen i den där kommentaren ska det vara ett till "händer".

2007-02-02 @ 10:58:49
URL: http://rumpkin.webblogg.se
Postat av: innid

MOAHAHAHAHA! Så kommer det att bli! Och då kommer det att vara helt omöjligt att säga emot!

2007-02-02 @ 11:28:51
URL: http://innid.webblogg.se
Postat av: Emmie

det är ok, det finns fortfarande massor med PORRIG fanfiction att läsa.


...

Okej, det kanske inte muntrade upp alls.

2007-02-02 @ 11:40:51
URL: http://fatbitch.se/swedblog

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits