Hemtentar

konventionssamlingJag sitter med en hemtenta i "introduktion till MR-systemet". Totalt ska det bli 8 sidor. Jag har skrivit en. Vilket i och för sig är rätt bra, eftersom jag bara har skrivit sen halv två ungefär...

På något sätt förväntar jag mig att alla frågor ska vara slamkrypare. Första frågan är huruvida Finland var bundet av Wienkonventionen om traktaträtten 28 januari 1978, och så ska man motivera sitt svar. Jag har, kortfattat, svarat att de inte var det, såvida inte det existerade ett provisoriskt avtal om att tillämpa konventionen innan det trädde ikraft. Jag har inte hittat bevis för att ett sådant avtal fanns,  men på något sätt känns det som om jag kommer att få tillbaka tentan med ett stort rött FEEEEEL skrivet tvärs över sidan. Bara för att, liksom.

Min konventionssamling i mänskliga rättigheter och humanitär rätt är min bibel för den här tentan. Det känns som om jag bara kommer att vilja referera till den. Fast jag måste ju använda de andra böckerna också. Vilket är lite jobbigt då jag inte har läst dem, och de dessutom saknar tillräckliga register (what's up med det egentligen?). Nåja. Jag har gjort det förut och jag får försöka göra det igen. Fast som vanligt kommer det att kännas som om jag lämnar in min sämsta tenta någonsin.

Kommentarer:
Postat av: Mia

Jag önskar att jag hade fåt en hemtenta i psykologi men det blir salstenta på fredag! Hjälp!

Ha det gott!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits