telefonhelvetet

Jag tycker om att ha en fast telefon också. Som i inte bara mobiltelefon. Jag vet egentligen inte varför, men det känns på något sätt bättre så.

Anyway. Nu när jag har blivit ensamhushåll har jag sökt efter ett billigare alternativ än telia, eftersom alla andra bolag tjatar om hur mycket pengar man kan tjäna på att ha deras abonnemang istället. Ja visst. Billigare när man väl har tecknat och betalt allt man behöver för att börja ringa.

Visst, flyttar man till tele2 från Telia kostar det ingenting, men skillnaden är som mest 6 kr/mån för abonnemanget och 0,5-1 öre/min. På båda abonnemangen är det 3 månaders uppsägningstid.

Comhem har hittills visat upp det mest attraktiva alternativet. Ända tills den lilla posten "modem" dök upp. 995 kr utom om man binder sig i 12 månader - då kostar det bara en symblisk krona. Dessutom fungerar inte telefonen vid strömavbrott eftersom modemet kräver ström.


Tagiskt nog känner jag att jag får stanna hos Telia. Efter mina duster med tele2 vid mobilbytet är det inte ett företag jag ser fram emot att stödja för att spara en tia i månaden.

Kommentarer:
Postat av: Lena

Har själv funderat lite på byte. Hur är det med nummerpresentation hos tele2, kostar den något?

2007-02-21 @ 07:50:24
Postat av: innid

tror det kostar 20kr. men du kan kolla på tele2.se

Postat av: Per Rinde

Hej!

Jag är Ylvas kompis Karins pojkvän, bara om du undrar.

Kan tipsa om Tele2 bredbands telefoni, det är billigt. Jag har det och det fungerar bra, är man student slipper man dessutom inträdesavgiften.

http://www.mecenat.se/rabatter_nationella.asp?nav=katalog&id_rabatt_Nationell=305&CategoryID=15&id_meny=35

Kolla längst ner på sidan, finfint erbjudande.

2007-02-23 @ 00:05:11
URL: http://punic.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits