Vit och fin lägenhet

Jag var över och tittade till nya lägenheten idag. Målaren var där när jag tittade förbi senast och han sa att den skulle vara klar igår, och det var den mycket riktigt. Eller ja, den var klar nu i alla fall så jag förutsätter att han inte farit med osanning.

Hela lägenheten är vit och fin. Jättetrevligt. Han har till och med målat garderobsdörrarna och spacklat över skadan som var på en av dem!

Jag funderar på hur jag ska få det lite mer färgglatt dock. Helst vill jag ju ha en vägg (minst!) som är rosa... Kan man köpa en lustig rosa tapet och sätte upp med häftstift, eller ser det konstigt ut? Möjligen funderar jag på att klä väggen mellan fönstret och... andra väggen i något fint tyg. Sen vet jag inte heller vilken lampa jag ska ha i rummet. Helst vill jag ju ha min PH-lampa eftersom det känns dumt att inte använda den, men den ger ju inte överdrivet mycket ljus... och så kanske det ser konstigt ut också. Och så kanske det blåa skulle skära sig mot det rosa?

PH-lampa


Kommentarer:
Postat av: Lina

Man kan ju göra mycket snyggt med tyg också, antingen att hänga som ett draperi på en vägg, eller göra tygtavlor!

Postat av: Ican

Instämmer med föregående läsare, och draperi som dörr kan man ha också. Men sen kan du även dekorera med en massa rosa prylar (tex soptunna, burk till pennor, klä om dina pärmar, rosa överkast etc....). Hm.. bäst är ju en lampa som ger ljus, du kan ju spara PH-lampan till senare, alternativet är att använda den ändå.

2007-02-09 @ 16:46:45
URL: http://ican.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits