So long and thanks for all the fish

Igår hade jag en liten Douglas Adams-kväll med mig själv (glömde jag förresten påminna er om Towel day förra fredagen? Jag ber så mycket om ursäkt.) I alla fall tänkte jag dela med mig av några av mina favoritbitar från filmen och TV-serien.


Stephen Fry berättar, och delfinerna sjunger. Vad mer kan man önska?

"Ghostly image" spelas av Simon Jones - den riktiga Arthur Dent! Han var Arthurs röst i radioserien (som föregick boken), spelade samme Arthur i TV-serien från 1981 och framförallt vr det honom Douglas tänkte på när han skrev historien vilket gör att beskrivningen av Arthur är lite av en beskrivning av Simon Jones. I övrigt är det Bill Baily som gör valens röst.


Ur TV-serien: God. Non existence of.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits