bostadsbidrag, utlandsfunderingar och lite annat

Idag kom beskedet från försäkringskassan att jag får bostadsbidrag för perioderna februari-maj och september-december. Trevligt trevligt. Det innebär att hyran blir dräglig.

Jag har funderat spendera höstterminen i utlandet. Helst i Brysselområdet, men andra alternativ är ganska attraktiva också. Upptäckte idag att ansökan för höstens ERASMUS-platser ska vara inne senast 15 mars. Lite tajt, men det går säkert om jag bara vill. Jag har tittat på vilka utbytesmöjligheter det finns inom Statsvetenskap och en av platserna på
L'Université Chatolique de Louvain - Institut d'études européennes skulle inte sittta helt fel. Problemet är bara att det verkar som om de kurser som är av intresse är på mastersnivå, samt att jag måste avlägga ett prov i franska för att bevisa att jag behärskar språket ordentligt. Jag menar, räcker det inte med att förstå hemsidan? Imorgon eller på onsdag ska jag pallra mig iväg till internationella sekretariatet och prata med dem. Kanske även med den koordinatorn på eden...

Ett alternativ är att söka någon av platserna på den flamländska delen av samma universitet. Som ligger i Leuven, istället för Louvain-la-neuve - en stad skapad endast för att hålla den fransktalande delen av universitetet enligt Wickipedia.

Eller så tar jag helt enkelt och avslutar en pol.kand. i höst och tar en mastersutbildning utomlands eller nåt. Vi får se.

Kommentarer:
Postat av: Emma

Är du jätteintresserad av just det universitetet som du nämnde? För annars kanske det finns fler alternativ att välja mellan om du väntar och tar en masters utomlands istället, tänker jag.

Postat av: ullis

Du är UTMANAD! Se min blogg för info.

2007-03-07 @ 13:10:29
URL: http://www.akirlu.net

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits