Möte med Telia

Jag var just på stan och ordnade flytt för mitt fasta telefonabonnemang samt köpte ett duschdraperi.

Så kommer man in i teliabutiken och tar en nummerlapp. Fyra nummer före i kön. Det är mellan tre och fem expediter som arbetarför fullt. Femton minuter senare är det fortfarande fyra nummer före mig i kön. Plötsligt går det snabbt frammåt. Tre expediter (alla i medelålder) tar varsin ny kund och in från lagret/personalrummet/vad-det-nu-var kommer det en kille i 20-25årsåldern och börjar betjäna mig. Det hela tar max 4 minuter. Och hans äldre kollegor verkad fortfarande stå och stirra dumt på datorskärmen framför sig.

Det var inte utan att jag började fundera på om expideringstiden hade något att göra med ålder...


Men nu är det i alla fall fixat. Han trodde att telefonen skulle kopplas in ikväll eller imorgon förmiddag. Absolut senast torsdag i alla fall.

Kommentarer:
Postat av: Lena

Duschdraperi hade du kunnat få av mig, har ett liggande. Men det är så dags nu.

2007-03-13 @ 08:01:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits