Första kvällen på jobbet

I torsdags kväll var det min första dag på jobbet. Jag och Erica spenderade större delen av kvällen med att spela ett spel som går ut på att man ska peka ut rätt länder på världskartan. Mycket bildande!

Jag fick lära mig hur man lånar ut, återlämnar, söker böcker (eg. samma som i LOVISA), fyller på papper i kopiatorn, placerar in uppsatser, sorterar referenslitteratur, och slutligen hur man stänger för dagen. Mycket viktigt.

Dessutom var jag två personer behjälplig helt på egen hand. Ena gången var det en kille som ville lämna tillbaka en bok när Ercan var på damrummet, och då fixade jag det helt själv. Andra gången var det en kille som undrade var Internationella Miljöinstitutet låg, och det visste jag - haha!

Imorgon är det dags för nästa pass, och då är det inte Ercan utan Samuel som ska lära mig saker.

Kommentarer:
Postat av: Ercan

Du var helt briljant som bibliotekarie!

2007-05-28 @ 18:29:04
Postat av: innid

Tack tack! Skriver du det i en referens också? HEhe!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits