Tenta och jobb

Så är jag klar med mina tre sidor om väpnade oppositionsgruppers ansvar för kränkningar av de mänskliga rättigheter. Bra blev det inte, men jag har i alla fall fullföljt syftet med seminariet (hoppas jag). Nu är det alltså dags för tentan. Första frågan (av två) tyckte jag var ganska söt eftersom han skrivit den som en liten berättelse.

"Du har fått jobb som omvärldsanalytiker hos en Köpenhamnsbaserad NGO som arbetar för mänskliga rättigheter. Din chef ger dig nu i uppdrag att göra en analys av globaliseringens inverkan på NGO-samhällets arbete för mänskliga rättigheter. Hon behöver din redogörelse på tre sidor senast den 5 juni när hon ska åka iväg på en konferens om mänskliga rättigheter och globalisering. Chefen vill att du skriver en sammanfattande redogörelse där du lyfter fram två sidor av globaliseringen som påverkar MR-arbetet i positiv riktning och två sidor av globaliseringen som påverkar det i negativ riktning. Hon sticker boken Globalization and Human Rights i handen på dig och säger att hon inte har tid att läsa den men att kapitlen av författarna Brysk, Falk, Weyker, Bob, Rosenau och Donnelly är särskilt viktiga eftersom de kommer att delta i samma konferens."     


Trevligt.

Förövrigt upptäckte jag igår på jobbet är Samuel är både min och
Emmas överman när det gäller West Wing-nördighet.

Kommentarer:
Postat av: Louise

Hej Innid! Tack för tipsen! Kul att se att du läser vad jag skriver. Glass-grejen låter ju väldigt smart för jag kan tänka mig att det är skönt med kyla plus att man får i sig socker som håller vikten uppe. Har som sagt försökt lägga på mig lite i vikt men kanske gått upp ett kilo. Men jag tror inte att man går ner sådär fasligt mycket ändå, inte om man ser till att få i sig iaf socker och fett! Funtar på att även köpa lite kosttillskott på hälsobutiken, så att man inte missar några näringsämnen. Du märker hur mycket jag tänkt igenom allt ;-) Jag kanske är helt ute och seglar, man får helt enkelt se hur det går... Hoppas du har det bra och får en bra start på sommaren. Första juni idag ju!

Postat av: Emma

Va? Va?! VA?! Det kan bara inte stämma. Bevis på detta (högst radikala) påstående krävs!

2007-06-01 @ 14:07:58
URL: http://rumpkin.webblogg.se
Postat av: innid

OK, hans kunskap om medlemmarna i produktionsteamet är skrämmande - vad de heter, vad de har gjort annars och så.

2007-06-01 @ 22:46:00
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits