Oj! Är Evita en raskatt?

Jag satt och bläddrade i min bok "Bonniers stora kattlexikon", och helt plötsligt ser jag en bild på Evita. "Nebelung" står det överst på sidan, i den delen av boken som ägnas åt att räkna upp olika kattraser.

Döm av min förvåning när jag börjar surfa runt och tittar på sidor och bilder på dessa nebelungkatter och inser att det är istort sett exakt så lilla Evita ser ut. Ojoj. Hur gick det här till egenligen? Wickipedia har följande att säga om
Nebelung.

image460
En bild på en nebelung-katt på som jag hittade online när jag googlade "nebelung"

image461
Evita, som abslout inte vill sitta still när matte ska ta foton.


Dock säger svenska Wickipedia att det inte finns några nebelungs i Sverige.

Kommentarer:
Postat av: Lina

Vad kul! Den boken har jag också, rätt kul att bläddra i. Evita är jättesöt!

Postat av: innid

Tack tack säger Evita (och matte också, för den delen, lite får man ju ta åt sig som matte till en söt liten katt, eller hur?)

2007-10-21 @ 22:12:16
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits