Tentan inne - mot alla odds!

Idag har allt gått emot mig.

Jag skrev klart tentan och läste igenom den tre gångern, med visst mellanrum så att det var med "nya ögon" jag såg den varje gång. Lite obehagligt var det att jag faktiskt tyckte att den kändes rätt bra mot slutet - nu kommer jag DEFINITIVT bli underkänd bara för det.

I alla fall. Öppna mailen, fylla i allt som det ska vara enligt anvisningarna, och klickar på "send". Väntar på bekräftelse. Och väntar. Och väntar lite till. Efter 40 minuter ringer jag Albin, som inte svarar. Jag ringer Björn, som inte svarar. Jag ringer expeditionen, som inte svarar. Jag ringer läraren, som inte svarar. Jag ringer Albin igen, som fortfarande inte svarar. Jag ringer Victoria, som svarar och förklarar att det tog 30 minuter för henne att få bekräftelse. Albin ringer upp, och säger att det tog honom 20 minuter att få bekräftelse. Jag mailar webmastern när det har gått en timme utan bekräftelse, och dessutom bara är 20 min kvar innan tentan ska vara inlämnad. Jag ringer Syon, som svarar och ber mig maila min tenta till honom. Det gör jag, och andra gången jag mailar den, 20 minuter över 11, dvs 20 minuter efter att tentatiden gått ut och 1 timme och 40 minuter efter astt jag mailat den första gången, och 40 min efter att jag mailat den andra gången, så kommer den slutligen in.


Nu har jag satt igång med nästa uppgift, som ska vara inne imorgon kl 13, och som är om möjligt ännu värre än tentan var. Stryk borde de ha.


Jag har nu pratat med en sköterska på Citykliniken om vaccinationer för att åka till Goa. Ca 14 dagar innan vi åker behöver vi senast vaccinera oss verkade det som. Bra. Nu har jag avklarat två av dagens uppgifter. Nummer tre, fyra, fem och sex ligger och väntar på att det ska bli just deras tur att bli svurna över.


Här! Ta lite söta bilder på Evita istället! Hon har tappat en tand till nu! Båda hörntänderna i underkäken, och de har ersatts med världens sötaste pyttegaddar.


image452
image453

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits