Transformers 160 p

Fröken N letar jobb hela tiden, hon har jobbpanik. Jag har ju då aldrig levt under illusionen att jag någonsin kommer att få jobb med den här utbildningen (hallå, jag är statsvetare!) så jag drabbas inte så mycket. Dock hittade hon för någon dag sedan ett jättebra jobb till mig, på riktspolisstyrelsen. Som handläggare för EU-finansierade projekt (eller nåt). Man skulle ha erfarenhet av ”arbete inom polisen, eller en annan statlig myndighet”. UD måste väl räknas som ”annan statlig myndighet”. Det jobbet vill jag ha! Det är typ det jag gör nu, fast… betalt. Och inte på UD.

Vi har diskuterat vad man borde ha för utbildning egentligen (N läser Europaprogrammet i Gbg, statsvetenskap och typ… kulturgeografi). Slutligen kom vi fram till att det man borde ha läst är ”transformers, 160 p”. Hon hade hittat någon annons för en samhällsplanerare, som där de sökte någon som var samhällsgeograf, arkitekt, ekonom och kunde data. Ungefär.

Det lustiga är dock, att N med jämna mellanrum visar annonser för mig där relevant utbildning är ”statskunskap”. Sen när är det en relevant utbildning för något överhuvudtaget?! Förövrigt verkar det bara drälla av pol.mag.are i våra departement. Det är flera stycken på vår enhet nu, och när jag var på intervju på jordbruksdepartementet så sa han att det var en hel drös där också. Konstigt.

Jag vet inte om det här är bra… jag börjar nästan inbilla mig att det kanske finns möjlighet till anställning efter examen!
 

Kommentarer:
Postat av: Lena

Bra inställning!

2008-02-08 @ 07:46:53
Postat av: Fröken N

Jobb till dig, vaddå jobb till DIG, det är ju till mig! Rikspolisstyrelsen here I come!

2008-02-08 @ 09:56:22
Postat av: Ercan

Jag vill också hitta jobb! söker sommarjobb för fullt nu. Hur går det med er PS3 och Guitarhero?

2008-02-08 @ 18:23:04
Postat av: Emma

Tror du det finns jobb for mig darute nagonstans ocksa da? Eller maste jag jobba pa McDonalds, alternativt prostituera mig, och bo hemma hos foraldrarna hela mitt liv for att kunna betala tillbaka CSN-lanet?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits