Ok, det här börjar likna en konspiration

Först: jätteförkylningen URBAN!
Sen: datorn låter väldigt illa... rekommendationen från HP-support är "ta backup och STÄNG AV DATORN!" Då stod jag 3-4 meter från datorn och han hörde ljudet genom telefonen.
Slutligen: 1 timme och 45 minuters strömavbrott. Och jag som har allt mitt material på min nya fina externa hårddisk som drivs av en egen nätadapter.

Nu har allt löst sig någorlunda. Jag dricker stora mängder nyponsoppa, te och vatten, och knaprar huvudvärktstabletter till förbannelse. Skriver uppsats gör jag på mammas dator, som tillsammans med nya fina externa hårddisken drivs av elen som slutligen kom tillbaka.

Ett vitt mjukt täcke med riktig snö har bäddat ned det skånska januari-landskapet (eller i alla fall den del som jag ser från mitt fönster). Det är som ett tillfälligt eld-upphör för att låta fotfolket avancera en bit upp i ingenmansland innan man fortsätter skjuta. Tyst, och nästan lite vackert. Och bådar ALDRIG gott...

Kommer jag att få in uppsatsen i tid, eller dör den på mållinjen? Sista rycket...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits