OK, så saker går frammåt

Jag har fått schemat för oppositionen nu. Det är först den 18 januari kl 15 som jag kan anses vara fri från uppsatsen. Förutsatt att jag blir godkänd. Det vet jag ännu inte. Jag hoppas på att få veta det inom kort.

För att spara tid, eller, hinna med det överhuvudtaget, har jag idag lagt ut en annons om att lägenheten är för uthyrning. På bara några få timmar fick jag 10 svar. Tre av dem kommer och tittar på den imorgon, så jag kommer nog att välja någon av dem.

Idag gick jag och syster Y på stan också, och jag köpte två par skor att ha till kostym. Ett par låga, och ett par med kanske 5 cm klack. Det bästa med dem är att jag nu inte är i akut behov av att lägga upp mina svarta kostymbyxor.

Jag har gjort en liten att-göra-lista för imorgon.

  • städa lägenheten ordentligt och våttorka golven och så
  • köpa en glödlampa, eftersom den i taket har gått sönder
  • visa lägenheten för tre personer
  • jobba
  • börja läsa uppsatserna jag ska opponera på

Så.. snart ska jag gå och lägga mig och titta på Gensyn med Brideshead tills jag somnar i ett litet rus av njutning för att de pratar så fint och är så härligt engelska hela bunten. Och för att den riktige Arthur Dent spelar Bridey...


Kommentarer:
Postat av: ullis

Mina glödlampor har också pajat! En efter en säger de KLICK! Undrar om det är nån liten glödlampsvätte som bor i dem.

Postat av: ullis

btw ska jag göra liknande storstädning du beskriver på måndag. jag tänkte vinna i duktighet och slänga samtliga mattor i tvätten också. här kommer vara så rent :O

2008-01-11 @ 05:25:40
Postat av: Lena

Så bra att du fick napp på bopoolen! Kram.

2008-01-11 @ 07:54:38
Postat av: Karin

Så bra att du fått spekulanter på din lägenhet.
Ett tips är att inte ta någon utbytesstudent, de festar alltid för mycket.
Glöm inte att ta personnummer på den som flyttar in så att du kan stämma dem ifall det skulle bli aktuellt ;)

2008-01-11 @ 17:58:12
URL: http://kajin.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits