Snart är det över...

Nu är det onsdag. Lördag morgon åker jag och pappa med min packning till Stockholm. Lägenheten är uthyrd, och jag har kommit fram till att vad som än händer med uppsatsen så åker jag till UD och lever i värsta fall på det som är kvar av mina Dublinpengar. Det borde räcka tills uppsamlingsseminariet som är i (typ) mars, och sen får man hoppas på csn-pengar efter det.

Fast jag har fått ett litet "jo, det verkar som om din uppsats kommer att bli godkänd" från institutionen, men inte mer än så, och de säger hela tiden saker för att inte råka ge mig minst ett godkänt innan examinationen är klar på fredag, bara för att betygssättningen inte är klar ordentligt förrän då. Jag blir oerhört frustrerad varje gång, även om de egentligen nog eventuellt har sagt att uppsatsen är godkänd.

Idag har jag och systrarna packat större delen av min garderob. Det som är kvar ska antingen kastas, eller packas i lådor och inte följa med till Stockholm. Helt plötsligt hade jag mycket mindre kläder än jag trott... Igår packade jag och
systerY porslin, bestick och köksredskap. Jag har två muggar, två assietter och två djupa tallrikar kvar uppe, tillsammans med två av varje bestick. Imorgon får jag packhjälp av både mamma och Ercan, så förhoppningsvis är allt packat till fredag kväll så att vi kan fylla bilen redan då. Sen bär det av tidigt lördag morgon.

Jag har idag köpt en klänning att ha på Hammarskiolds tioårsjubileum nästa fredag. Den är väldigt fin. Slutar precis under knät, och är kopparbrun och glansig, med svart tyll som täcker det glansiga tyget, samt styvare tyll som sticker ut vid fållen så att kjolen får härlig vidd (oj vad jag beskriver dåligt). När jag hittar igen sladden till kameran så ska jag lägga upp foton.

Nu ska jag återgå till att läsa uppsatserna jag ska opponera på på fredag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits