En och en halv vecka på nya jobbet

Efter en och en halv vecka på SB har jag börjat komma in lite i arbetet, och kanske till och med se lite positivare på det.

Första veckan (läs: förra veckan) fick jag lära mig A-punktsdatabasen och vad det är jag ska hantera gällande COREPER I. Vidare fick jag pyssla med postutdelning, vilket är en av mina fasta arbetsuppgifter hela sommaren. Tre gånger om dagen ska jag pallra mig iväg till postrummet och kopiera upp de papper som kommer in så att alla som ska ta del av dem får varsin kopia. Väldigt, VÄLDIGT, kvalificerat arbete. Det som gör att jag helt klart kommer att stå ut är att jag fick instruktioner om att kolla igenom papprena (=läsa igenom dem) för att se vilka handläggare som ska delges. Expertbildning, here I come! Tillråga på allt ska jag korrekturläsa A-punktsannoteringarna innan de går iväg - och oh yeah, allmmänbildningen i EU-frågor kommer ju vara på topp efter det här!

Sen ska jag även arbeta endel med COREPER II. Men då är det på instruktionssidan. Granska och föredra instruktionerna innan de går iväg till Bryssel. Ännu en gång: EU-kunskaperna kommer vara på topp.

Imorgon ska jag börja på ett utkast till ett tal som Cecilia M. ska hålla på Gotland. Det är ganska läskigt, jag har ju aldrig börjat från noll själv, utan har alltid agerat hjälp åt någon begåvad handläggare. Den här gången kommer den begåvade handläggaren in i halvtid ungefär. (EMMA! Jag är Sam och Toby!)

Nästa vecka ska jag lära mig ännu en persons arbetsuppgifter. Som mest blir det att jag vikarierar för tre personer samtidigt. Härligt.


Kommentarer:
Postat av: Haspe

Allmänbildning låter najs!



men jag vill veta mer om Sam & Toby. För jag har läst och sett mycket om två stackare vid namn Frodo & Sam, men det är inte samma personer då?

Postat av: Lena

Vem är Cecilia M? Är det Almedalsveckan hon skall uppträda i?

2008-06-26 @ 07:42:46
Postat av: innid

Nej Haspe, det är inte Sam och Frodo. Det är Sam och Toby, presidentens talskrivare i tv-serien vita huset.

2008-06-26 @ 21:40:04
URL: http://innid.webblogg.se/
Postat av: Emma

Behöver jag ens nämna hur avundsjuk jag är?

2008-06-29 @ 19:55:28
URL: http://rumpkin.webblogg.se/
Postat av: innid

Emma: JA! Självklart.

2008-06-29 @ 20:48:19
URL: http://innid.webblogg.se/
Postat av: Emma

Ok. Jag är avundsjuk. Väldigt.

2008-07-02 @ 09:52:54
URL: http://rumpkin.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits