Mycket nytt, och en hel del gammalt

Idag började jag på SB:s EU-kansli. Det kommer säkert bli spännande när saker och ting kommer igång, men idag var det en mycket lugnt dag där jag mest satt av tiden.

Jag fick uppmuntrande sms från gamla kollegor precis när jag skulle börja, och när jag gick hem gick jag upp på gamla enheten och hälsade på. Planen var att jag skulle ses som en återvändande hjälte, den förlorade dottern osv, men det var bara fyra personer där. Visserligen fick jag ett väldigt varmt mottagande av dem, men ändå!

Förra veckan spenderades på Sicilien, men mer om det senare.

Sista veckan på UD var fylld med sorgsna avsked, avtackningar och en vårfest att minnas. Jag kan säga så här; efter vårfesten drog Natalie och jag (praktikanter), N, P och D (handläggare), LW och A (bitr. enhetschefer) och H (enhetschef) till en pub på söder där vi drack öl och snackade tills timmen var ganska sen. Man kan väl inte direkt hävda att folk var sina allra mest effektiva jag dagen efter.

Vid boklunchen som var avtackningen för N och mig fick jag två böcker, åsne seierstads "med ryggen mot världen - serbiska porträtt" samt Ben Eltons "Blind faith". Mycket trevligt.

Ikväll drog jag och Natalie ut och återupplevde lite minnen. Först middag på BK och sen corona och tapas på vårt tapasställe. Oh yeah. Precis som gamla tider.


Kommentarer:
Postat av: Ercan

Det låter jättehärligt Innid! Tur att ni är några kvar i sthlm över sommaren så att ni kan umgås en massa efter jobbet!

2008-06-17 @ 19:40:31

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits