And remember, to aaaalways bring a towel

Nu ar vi ute och reser. Eller ja, fortfarande rattaresagt. Vi har just anlant i Milano efter ett internetfritt besok i Venedig. Pa tal om overpriser, vem tusan betalar 7 euro i timmen for att vara online? Det verkade nastan vara standardpriset i den lilla latsasstaden pa oarna...

 

En sak vill jag bara ha sagt; Douglas hade ratt. Inte sa konstigt egentligen, eftersom han ar douglas, men anda. Glom aldrig din handduk. Jag tror att jag aldrig tidigare har haft sa mycket anvandning av en handduk som pa denna resa. Den bit frotté jag bar med mig fran Sverige har agerat tacke nar jag sovit utanfor (och innuti) flygplatser, huvudkudde vid poolen, naturligtvis (om den har varit tillrackligt ren) som torkanordning for ansikte och kropp, diskhandduk, underlag pa strand och i park, tillfalligt som badrumsmatta tror jag, och en massa annat. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort utan min handduk faktiskt.

 

Det ar som Douglas sa, en liftare bor ha med sig sin guide, samt sin handduk. Da klarar man sig langt.

 

Det finns aven en figur i South Park som har tagit vara pa det har med nyttan av en handduk; Towelie. Nar han gor entré gor han det med en av replikerna "Remember to aaaalways bring a towel" eller "It's always good to bring a towel". Han har, likt sin foregangare Douglas, alldeles ratt.

 

Tre saker har jag att saga som avslutning pa det har.

 

  1. Don't panic
  2. Wanna get high?
  3. Glom inte handduken

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits