en hektisk dag i unionens tjänst

det har varit en hektisk dag i unionens tjänst. På Möllevångstorget samlades ca. 25 entusiaster från de borgerliga ungdomsförbunden, och så jag och min kamrat Erica. Efter att ha lyssnat på en mycket duktig talare från Nederländerna tågade vi med unionens 25 fanor, och EU-flaggan till Gustav Adolfs torg där Nederländaren talade ytterliga några överväldigande ord om att det är underbart att vara förenade i mångfalden.

 

Efter att ha skickat flaggorna till MUF Malmös lokaler gick vi till LUF Malmös lokaler och åt arraksbollar och drack saft. Några åt även havrekakor. Utmattade drog vi oss sedan till Lidl för att hylla den öppna marknaden i unionen. Jag och sambon införskaffade serranoskinka som vi åt upp när vi kom hem. Sambon investerade även i mjölk med extrem hållbarhet. Det är sådant de lever på på kontinenten. Ack om vi svenskar hade varit en del av det....


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Var det inga vänstermänniskor som firade unionen? Jag är vänster och gillar EU. Är jag ensam om det? Gör det mig konstig? Skulle jag någonsin sluta vara vänster skulle jag vara liberal, folkpariet är hyggliga. Jag handlar också på lidl när jag kan men oftast inte för att hylla den öppna marknaden, mer för att det är så jäkla billigt.

Postat av: innid

som svar på dina frågor kan jag säga:
1)det var inga vänstermänniskor som firade unionen. sådant gör inte den svenska vänstern. det är bara den kontinentala vänstern som har fattat att de SKA samarbeta över gränser.

2)du verkar vara ensam om att vara vänster och gilla eu. så ge upp och come join us!

2005-05-09 @ 21:27:57
Postat av: Dilona

När jag blir stor ska jag bli radikal!

2005-05-09 @ 21:29:01
Postat av: Eiva

(riktat till dilona) när fan blir gammal blir han religös....

2005-05-10 @ 17:01:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits