att andas när man är sövd

Ok, jag har tidigare fått en fråga om hur man egentligen andas när man opereras i munnen, särskilt om man har svårt att andas genom näsan. Jag pratade för någon vecka sedan med min systers pojkvän som läser till läkare och frågade vad han trodde om det hela.

Han sa att visste endel om narkos, och skulle helt enkelt tro att man fortsätter andas genom munnen sålänge svalget inte är igensvullet, vilket naturligtvis låter väldigt rimligt. Trots detta svar, tycker jag fortfarande att du som har andingssvårigheter ska prata med sina narkosläkare och kirurger då dessa kan uttala sig om om ditt specifika fall.

Smatidigt tänker jag passa på att meddela att jag inte kan se era mailadresser när ni skriver dem i mailadressrutan ovanför kommentarerna (VAD GÖR DEN DÄR EGENTLIGEN???), så ni får helt enkelt maila mig om ni vill ha mer personliga svar, eller om ni vill ha min tre sidor långa operationsberättelse, eller bara fler bilder (eller kanske kontakt med någon som är i ungefär samma stadium som du?). Hmm... jag BORDE kanske ta och flytta det här till ett webbhotell och ha käkop-info på ett samlat ställe...

Läs det tidigare inlägget om narkos och andning på
http://innid.webblogg.se/2006/february/kakpatienter.html

Kommentarer:
Postat av: kamilla

Hej innid!

Jag vill gärna ha din "tre sidor långa operationsberättelse". Jag läggs nämligen in idag för operation av mitt underbett imorgon. Jag kanske inte hinner få det. Men isof har jag ju det sen :) tack på förhand!

2006-04-23 @ 12:06:52
Postat av: Åsa

Hej!

Jag vill oxå ha din "tre sidor långa operationsberättelse". :-) Jag blir kanske tvungen att genomgå en sådan operation snart.. Skulle va toppen att få veta hur det gick för dig..
Min mailadress är norrbysa(at)home(punkt)se

*kram*

2006-06-07 @ 00:09:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits