jag - ett schlageroffer???

OK, jag tittade, like you do, på melodifestivalsuttagningen. Egentligen är jag emot hela den här grejen med delfinaler och skit (och framförallt "andra chansen", det är ÅTMINSTONE två bidrag som är bättre en de som är med där, varför då utsätta oss för dem igen?), men jag är, och erkänner det, lite av ett schlageroffer*.

I alla fall. Där satt jag lungt och stilla och funderade på vilka bidrag som antagligen skulle gå vidare, och kom fram till tre kandidater: Linda Bengtzing (tyvärr måste jag erkänna att jag tippade på henne), Andreas Johnson (kändes väldigt... gångbar med senaste årens mått mätt) och Magnus Bäcklund (som förövrigt hade den
sämsta klädkombinationen jag sett på länge).

Nå, vilka gick vidare? Jo, Bengtzing och Johnson direkt till finalen, och Bäcklund kom till andra chansen. Först tänkte jag att "attans vad jag är bra på det här!" men det räckte med ytterligare två sekunders eftertanke för att komma fram till att "ajdå, jag är ett schlageroffer, och det är faktiskt skitpatetiskt!"




*Rico och Efva: I BLAME YOUUU!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits