anglofili

Årets anglofiliska höjdpunkt Last Night of the Proms visades ikväll på SVT1. Tyvärr har de kortat ner konserten mer och mer de senaste åren, och det är nog inte bara att jag och Sambon är nostalgiska. I år visades tillexempel inte inslaget där varje stad som är sammankopplad med Albert Hall bidrar med en sång var (ni vet, Belfast-kören kör "Danny boy" osv...). De visade bara när de tutar tillbaka... Snyft.

Tydligen höll de på en timme men det kändes som om det bara var en kvart ungefär (ni vet, tiden går fort när man har roligt). Båda solisterna var ryska men jag tyckte att tjejen var oerhört oanständigt klädd för att uppträda där! Bar mage och rygg!!

Var det förresten bara jag och Sambon som tyckte att dirigenten Mark Elder påminde starkt om Hannibal Lector? Sinnessjuk verkade han vara... vi började seriöst fundera på var han har varit de senaste 19 åren.

Nästa år
Emma, så tycker jag att vi drar dit med rejäla tågtutor och står på golvet i RAH och tutar, visslar och sjunger för full hals. Eller vad säger du?



Laddat för TV-kväll: två unionsflaggor, europeisk design+ Rocky Road-glass, och undertecknad iklädd tehuva (vaddå? alla på TV hade fina hattar, jag ville också!)


Kommentarer:
Postat av: Emma

You bet!

Postat av: innid

Blir du arg om jag använder min fina tehuva som hatt? Jag tror att det blir fint...

2006-10-01 @ 21:25:23
URL: http://innid.webblogg.se
Postat av: Emma

Bara jag får lov att ha på mig min tomteluva, så...

2006-10-02 @ 17:01:55
URL: http://rumpkin.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits