Första veckan och lite så

Jag har nu jobbat sju dagar. Måndag till fredag förra veckan, och sedan måndag och tisdag den här veckan. För en vecka sedan ansökte jag om bankkonto och PPS-nummer för att inte behöva få ut min lön kontant, och som ett första steg mot att inte behöva betala så kallad Emergency tax. Igår kom allt, och jag har nu faxat det till Una på Human Resources, vilket tog ganska lång tid för att jag hade skrivit ner fel faxnummer när jag pratade med henne, alternativt att hon sa fel ? oavsett vilket listade Ylva och John ut att det saknades en trea mitt i.

 

De här sju dagarna har i alla fall gått ganska bra, inga större missöden. Vid ett tillfälle råkade jag ge 40 euro för mycket i växel, men upptäckte det och kunde stoppa killen och ta tillbaka dem innan han hann ut ur butiken. Alla kunder har mycket lättare att uttala mitt namn än Ylvas, och de äldre herrarna säger omedelbart ?Ingrid Bergman!? när de ser vad jag heter.

 

På torsdag får jag min första lön, vi får väl se då om det känns som om det är värt det.

 

I helgen gick jag och Karin lite på stan och på en utställning på biblioteket om och med Leonardo da Vincis anteckningsbok som ägs av Bill Gates. Det var väldigt intressant, och ganska häftigt att verkligen vara så nära något så unikt.

 

När vi var på stan gick vi också in på ett ställe där designers som ännu inte har slagit igenom (eller vad man nu ska säga) ställer ut och säljer sina saker på helgerna. Där fick vi även se lite irländsk dans och höra irländsk musik. Galet var det i alla fall.

 

Mycket få tror förresten på att jag och Ylva är systrar. En kille trodde att jag var syster till Ian, som är manager för den här butiken. Numera frågar han mig alltid ?so where?s the brother?? så fort Ian inte är där, men han verkar inte våga göra det så att Ian hör.



Irländare som dansar, och jag och Karin som äter italiensk lyxmat. Smaskens!


Kommentarer:
Postat av: Emilia

Hej innid! Längesen vi hördes av! Hur har du det med allt? Kramar Emilia


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits