Det klingar illa, Vägverket!

Far har just informerat mig om att 108:an har dragits om här och var. Bland annat börjar den inte längre i Åsljunga, utan i Örkeljunga. Det är fel. Jag tänker stämma Vägverket för sveda och värk. Bara så ni vet.

För....



Om du startar från Åsljunga motell,
kan du umgås med tyskar nästa kväll.
Nånting har hänt.
Sjung: Hej, kontinent!

Trelleborg e etappmål nummer ett.
Du tar väg hundraåtta, rätt o slätt.
Nånting har hänt.
Sjung: Hej, kontinent!

Efter Häljarp och Ebbarp följer Blegemosa.
Lättar på pedalen i Nackarpsdalen.
Dösjebro finns i väster, efter Marieholm.
När du e i Lund har du ännu en stund kvar,
tills du kör förbi Hyby kyrka.

Om du nu vill bli en riktig europé,
ska du väg hundraåtta dig bege.
Nånting har hänt.
Sjung: Hej, kontinent!

Nånting har hänt.
Sjung: Hej, kontinent!

(Artist:
Torsson, låt: Hej kontinent)

Kommentarer:
Postat av: Louise

Hej hej! Tack för dina inlägg! Nu är jag hemma hos ma&pa, betydligt mycket skönare än att ligga på sjukhuset. Man blir ju riktigt deppig av att göra det. Jag blev det i alla fall. Jag är ju fortfarande svullen och har ont men känns så himla mycket bättre när man slipper ligga i samma rum som döende människor. Sån misär på nå vis! Nu är jag så ivrig att svullnaden ska gå över... Vad var din favoriträtt att äta?! Kram kram

Postat av: Louise

Jag fick faktiskt i mig både makaroner och potatismos igår. Vilken lycka! Mina läppar pajade typ helt och var väldigt spruckna efteråt men nu har de läkt ihop så nu ser man inte så grotesk ut längre :) Bara... Svullen! Hur länge dröjde det innan de tog bort stygnen på dig?

2007-06-17 @ 11:08:13
URL: http://omlouise.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits